Unofficial site of group TATU


Unofficial forum of group TATU
Go Back   Unofficial forum of group TATU Forum Archive English forum archive The Official Scandinavian t.A.T.u. Fan Club


Eurovision


 
 
Thread Tools
Old 17-04-2003, 17:22   #21
Iozaeph Iozaeph is offline
Прохожий
 
Join Date: Feb 2003
Location: Gothenburg, Sweden
Age: 51
Posts: 8

Post Autotune

Man kan anvдnda autotune som cher och olsen brothers gцr, men det дr inte syftet. 90% av all pop anvдnder autotune i produktionen, men det hцr man inte - syftet дr att det inte skall hцras och det fungerar jдttebra live. Autotune дr ett mycket bra verktyg och jag дr sдker pе att den anvдnds pе tatu:s cd:s ocksе.
 
Old 24-04-2003, 16:24   #22
convol convol is offline
Участник
 
Join Date: Dec 2002
Posts: 554

Forre, vet du nеgot mer om hur det gеr med NVNBNP? Дr Julias rцst bдttre? Dessutom undrar jag om du har hцrt den nya versionen av lеten. Дr дven texten дndrad (och isеfall hur)? Mеnga frеgor
 
Old 24-04-2003, 16:27   #23
forre forre is offline
Primetime Anchor
 
forre's Avatar
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sweden/France
Age: 54
Gender: Female
Posts: 9,954

convol, nej-nej texten дr inte дndrad. De har fortfarande tid att justera arrangemanget fцr lеten. Vi kommer nog att hцra slutversionen den 24 maj. Enligt reglerna kan de finslipa lite under de kommande 2 veckorna. Julias rцst som den дr. Hon kan ju sjunga, men den дr hes. Inget att gцra еt.
~~~~~~~~~~~
Olga | TatySite.net t.E.A.m. [ ritzer@hotmail.com ]

Latest News:
| Tatu gallery | Current News | News Archive
 
Old 24-04-2003, 16:31   #24
convol convol is offline
Участник
 
Join Date: Dec 2002
Posts: 554

Tack fцr svaret Sе Julias rцst har ingenting att gцra med langyrit eller att hon varit sjuk, utan дr naturligt hes?
 
Old 24-04-2003, 17:30   #25
forre forre is offline
Primetime Anchor
 
forre's Avatar
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sweden/France
Age: 54
Gender: Female
Posts: 9,954

Bеde och. Laryngit trodde dem fцrst och sedan upptдckte lдkarna knutar som sеngare kan fе. Hon anvдnder terapi дn sе lдnge. Knutarna kan opereras ocksе men de avvaktar med att lцsa problemet. Hmmm ... vad som дr konstigt fцr min del дr att de verkar skita i det hela. Gruppen stеr ju pе toppen nu, sе de har inte rеd fцr sjukskrivningar. Visst gцr det mig lite fцrbannad att de bryr sig sе pass lite om Julia.
~~~~~~~~~~~
Olga | TatySite.net t.E.A.m. [ ritzer@hotmail.com ]

Latest News:
| Tatu gallery | Current News | News Archive
 
Old 25-04-2003, 00:36   #26
convol convol is offline
Участник
 
Join Date: Dec 2002
Posts: 554

Tack, det var intressant information. Jag hеller med om att det дr trеkigt att de inte verkar bry sig om Julia. Det дr dock ett mдrkligt beslut... eftersom ett dеligt framtrдdande pе Eurovision (eller de live-konserter som utlovats t.ex. i Tyskland) pе allvar, i min mening, kan skada Tatus karriдr. Skandaler, negativ publicitet etc. дr sin sak och behцver inte nцdvдndigtvis vara ogynnsamma, men ett katastrofalt framtrдdande infцr en enorm publik en helt annan. Jag hoppas i vilket fall att det kommer att gе ok.

Jag har en gammal bootleg med Sugarcubes dдr Bjцrk hade knutar pе stдmbanden. Det lдt minst sagt illa! Hon var tvungen att sjunga allting en oktav lдgre och sе fort hon fцrsцkte sjunga hцgre toner brцts rцsten. Att dцma av den tyska intervjun dдr Yulia sjunger en rysk folkvisa, lеter det betydligt bдttre (om дn lite hest), och det kanske дr ett bevis pе att terapin fungerar bra (hoppas jag iaf).
 
Old 12-05-2003, 15:01   #27
piojita piojita is offline
the truth is out there...
 
Join Date: Feb 2003
Posts: 84

Idag SVT1 20.00

Ikvдll ska de "betygsдtta" Tatu (bla) i tv-programmet "Infцr Eurovision Song Contest 2003". "Expertpanelen" bestеr av Annika Lantz, Lena Ph o Per Bjurman om mjag minns rдtt. Vеgar man hoppas pе nеgra nyanserade kommentarer..?
 
Old 12-05-2003, 16:32   #28
|capricious| |capricious| is offline
............
 
Join Date: Dec 2002
Location: The planet called earth
Posts: 321

Jag tvivlar pе att t.A.T.u kommer att fе speciellt bra kritik av "expertpanelen"
~~~~~~~~~~~

MySpace
 
Old 12-05-2003, 16:36   #29
forre forre is offline
Primetime Anchor
 
forre's Avatar
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sweden/France
Age: 54
Gender: Female
Posts: 9,954

flu0525, Samma hдr. Lеten sticker ut ordentligt. Ligger utanfцr Eurovisions ramar. Men de kommer sдkert att sдga att det дr roligt att ha t.A.T.u. med i еr. Bra fцr festivalen.
~~~~~~~~~~~
Olga | TatySite.net t.E.A.m. [ ritzer@hotmail.com ]

Latest News:
| Tatu gallery | Current News | News Archive
 
Old 12-05-2003, 16:55   #30
|capricious| |capricious| is offline
............
 
Join Date: Dec 2002
Location: The planet called earth
Posts: 321

Ja, kanske sдger dom att det дr roligt att t.A.T.u ska vara med. Men det дr nog det enda positiva dom mцjligt vis sдger. I och fцr sig fцrstеr jag inte vad dom gцr dдr. Dom дr ju inte direkt nybцrjare, som resten av deltagarna дr.
Men det ska bli intressant att se hur dom klarar av att sjunga live fцr fцrsta gеngen, och se ett nytt upptrдdande.
~~~~~~~~~~~

MySpace
 
Old 12-05-2003, 17:02   #31
forre forre is offline
Primetime Anchor
 
forre's Avatar
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sweden/France
Age: 54
Gender: Female
Posts: 9,954

flu0525, Absolut! Spдnnande som katten!
~~~~~~~~~~~
Olga | TatySite.net t.E.A.m. [ ritzer@hotmail.com ]

Latest News:
| Tatu gallery | Current News | News Archive
 
Old 12-05-2003, 17:54   #32
|capricious| |capricious| is offline
............
 
Join Date: Dec 2002
Location: The planet called earth
Posts: 321

Quote:
Ikvдll ska de "betygsдtta" Tatu (bla) i tv-programmet "Infцr Eurovision Song Contest 2003".
Jag antar att Sverige inte дr det enda landet som ska ha ett sеdant pogram.
Sе min frеga дr ifall nеgot liknande pogram kommer att sдndas i andra lдnder ikvдll ocksе. Det skulle vara intressant att veta vad resten av Europas "experter" tycker.
 
Old 12-05-2003, 18:32   #33
piojita piojita is offline
the truth is out there...
 
Join Date: Feb 2003
Posts: 84

Jag vet inte om det finns liknande program i andra europeiska lдnder, har kдnslan av att festivalen inte fеr lika mkt uppmдrksamhet i alla lдnder. Jag hеller med om att det vore intressant att hцra kommentarer frеn andra lдnders "experter", t ex de andra nordiska lдnderna. Lantz дr den enda av sveriges sk experter jag tror kan sдga nеt vettigt...
 
Old 12-05-2003, 18:38   #34
|capricious| |capricious| is offline
............
 
Join Date: Dec 2002
Location: The planet called earth
Posts: 321

Ja kanske, vi fеr ju se vad dom har att sдga.
Har dom har lдst om t.A.T.u i tidningarna lдr det inte bli sе mycket vettig sagt. Dessutom tror jag inte att deras lеt tilltalar nеgon av dom. Men vi fеr vдl vдnta och se vad som sдgs. Inte lдnge kvar nu

EDIT: Annika Lanz verkade inte alls tycka om den. Dдremot Lena Dessutom tippad bland dom tre fцrsta. Inte illa.
~~~~~~~~~~~

MySpace

Last edited by |capricious|; 12-05-2003 at 19:23.
 
Old 12-05-2003, 21:54   #35
convol convol is offline
Участник
 
Join Date: Dec 2002
Posts: 554

Дven om jag vдntat mig lite syrliga kommentarer, tyckte jag nog att Lantzs var i grцvsta laget. Е andra sidan дr "videon" fцr NVNBNP i min mening bedrцvlig och passar dessutom lеten vдldigt illa. Vad som helst hade varit bдttre. Kommentarerna frеn Bjurman och PH var dock intressanta och relevanta.
 
Old 12-05-2003, 22:52   #36
piojita piojita is offline
the truth is out there...
 
Join Date: Feb 2003
Posts: 84

Ja, Lena Ph var verkligen en positiv цverraskning. Men Annika tog verkligen i lite vдl mkt...Men hon sa att hon tyckte sjдlva lеten var bra, men det var sе i fцrbigеende att jag inte uppfattade det fцrst, fick spola tillbaka o se om. Sе tre positiva omdцmen av tre mцjliga...
 
Old 16-05-2003, 09:49   #37
teeny teeny is offline
you'll need love
 
teeny's Avatar
 
Join Date: Jan 2003
Location: Taastrup, Denmark
Age: 44
Gender: Female
Posts: 5,298

Quote:
Originally posted by piojita
Jag vet inte om det finns liknande program i andra europeiska lдnder, har kдnslan av att festivalen inte fеr lika mkt uppmдrksamhet i alla lдnder.
Jo det er som regel lidt stort sat op i Danmark. Men i еr er vi jo ikke med, sе der bliver ikke gjort noget sжrligt ud af det. Tilgengжld har de snakket en del om MGP 2003 (bшrne melodi grand prix). Sе det er lidt kedeligt. Men sе er det jo godt at jeg kunne se det over Sverige 1 i stedet
~~~~~~~~~~~
Don't waste your time on me you're already
the voice inside my head
 
Old 22-05-2003, 00:01   #38
forre forre is offline
Primetime Anchor
 
forre's Avatar
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sweden/France
Age: 54
Gender: Female
Posts: 9,954

Tatu gapade vдrre дn Liam och Noel

RIGA. Tatu har inte chans pе lцrdag.
Men vinner дndе.
Den cirkus de vеldsamt arroganta gaphalsarna frеn Moskva satt i gеng i Riga дr en briljant pr-kupp.

Ah, skandal.
Med de vдrldsberцmda ryska tonеringarnas ankomst till Lettland fick vi дntligen lite av den varan i en Eurovision-final.
Fцrst sov de sig, totalt ointresserade, igenom ett skдmt till repetition.

Sen satt de och var Liam och Noel Gallagher pе en bisarr presskonferens.
Arroganta, hеnfulla, genuint otrevliga.
– Allt дr fult, snдste stenhеrda Julia Volkova – Liam i mina цgon i fortsдttningen – pе frеgan om hur de ser pе arrangemanget i Riga.

Schlagerfansen, som de senaste еren sett till att fцrvandla de sе kallade presskonferenserna till vдmjeligt instдllsamma och infantila supporterklubbsmцten, fick fullkomligt цverslag.
En vrеlade ”Go home!”
En annan, pе bдnkraden bakom mig, flеsade gеng pе gеng ”Do you know what it means to be polite?”.
Resten stod upp och buade.
Dе ska man ha klart fцr sig att de gossarna – fцr tro mig, det handlar sannerligen bara om gossar – inte direkt дr nеgra fotbollshuliganer.
Jag tycker det var fantastiskt.
Дr det nеgot evenemang som behцver livas upp med lite attityd och divafasoner och sjuttonеringar utan uppfostran sе дr det den hдr orgien i trevlighet.
Sе dдr de andra buar, dдr jublar jag.

Tyvдrr lдr mina nya idoler inte vinna pе lцrdag fцr det. Det som skulle fцrestдlla repetition visade nдmligen att vare sig Liam, utrustad med en klockren fuck off-min, eller Lena Katina kan sjunga.
Inte fцr att de gjorde det i nеgon hцgre utstrдckning. Sjцng alltsе. Liam gick mest omkring цver scenen och gдspade. Men nдr de vдl gav hals lдt de som gammeldags kaffekannor nдr de signalerar att det kokar.
I den vanliga popvдrlden behцver inte det betyda sе mycket – men i schlager-EM, sedd i fцrsta hand av en publik med mycket traditionella uppfattningar, straffas brist pе rцst alltid svеrt.
Е andra sidan betvivlar jag att det дr de eventuella vinstchanserna som lockat Ivan Shapolov, Tatus hцgst dubiцse manager, till det hдr sдregna hцrnet av underhеllningsbranschen.
Det дr uppmдrksamheten.
Och uppmдrksamhet fеr de, det kan ni hoppa upp och sдtta er pе.
Vad spelar det fцr roll att nеgra schlagerfanatiker upprцrs sе vеldsamt att de blir alldeles svettiga om цverlдpparna?
Det skrivs och rapporteras om hдndelserna.
Цverallt.
Just dдrfцr ska man inte heller bli fцrvеnad om Katina och Liam gцr verklighet av hotet att komma in nakna pе scenen pе lцrdag.
Dе blir de diskade.
Men дn sen?
Pr-vдrdet skulle vara... omдtbart.

Stдmningen pе Sveriges presskonferens var nеgot annorlunda, om man sдger sе.
– Allt дr jдttefint, svarade Magnus Bдcklund pе samma frеga Liam fick.
Vad fint.
Fames fцrsta rep pе den vackra Eurovision-scenen gick i samma stil.
Det var proffsigt, duktigt och bra. Vilket kommer att rдcka lеngt. Men – jag sдger det еterigen – inte дnda fram.

Per Bjurman, Aftonbladet
~~~~~~~~~~~
Olga | TatySite.net t.E.A.m. [ ritzer@hotmail.com ]

Latest News:
| Tatu gallery | Current News | News Archive
 
Old 22-05-2003, 14:31   #39
|capricious| |capricious| is offline
............
 
Join Date: Dec 2002
Location: The planet called earth
Posts: 321

Angry Det дr sjukt att dom дr sе rдdda!

Tatu riskerar att bli diskade

VAR BEREDDA PЕ NYA SKANDALER Mеnga i den hцgsta tv-ledningen vill redan nu diska Tatu fцr deras upptrдdande. EBU-cheferna дr ocksе livrдdda fцr vad de bеda ryskorna ska hitta pе i direktsдndningen pе lцrdag infцr hundratals miljoner tittare.

Aftonbladet i gеr.

Tv fruktar att de ska slita av sig klдderna i direktsдndning
RIGA. Tatus skandalupptrдdande kan fе allvarliga konsekvenser.
Enligt uppgifter till Aftonbladet vill flera personer inom hцgsta ledningen fцr schlager-EM diska den ryska duon.
- Mеnga дr vдldigt upprцrda, sдger Kjell Ekholm, de nordiska lдndernas fцretrдdare i EBU.
Den vдrldsberцmda gruppen Tatu kom till Riga i fцrrgеr - och gjorde skandal direkt.
Fцrst vдgrade en av sеngerskorna att sjunga pе repetitionen.
Sedan - under en kaotisk presskonferens - hеnade gruppen Schlager-EM och blev utbuade av 700 еskеdare.
I dag kan Aftonbladet berдtta att flera beslutsfattande personer i tv-unionen EBU, som arrangerar Eurovision song contest, redan nu vill diska gruppen.

Upprцrda
- Det finns tvе lдger: ett som sдger att det bara дr deras image det handlar om och att det inte дr sе farligt. Och ett annat dдr de tycker att Tatus upptrдdande дr helt oacceptabelt. Mеnga дr vдldigt upprцrda, sдger Kjell Ekholm pе finska Yle, en av tre representanter i delegationernas referensgrupp.
Diskvalificeringen var nдra redan under repetitionerna i fцrrgеr.
Nдr Julia Volkova vдgrade att gе upp pе scenen en gеng till var Eurovision song contests hцgsta chef Sarah Yuen tvungen att ingripa.
- Hon sa till pе skarpen att regler дr till fцr att fцljas. Om Tatu fortsдtter att krеngla kommer gruppen att diskas, sдger Jill Paulsen pе EBU.
Enligt EBU:s bestдmmelser kring tдvlingen finns en central paragraf som sдger att ingen artist fеr vanдra tдvlingen.

Managern varnad
Nдr Julia Volkova sa att "allt дr hemskt, ljudet var hemskt, scenen var hemsk, ljuset var hemskt" menar mеnga att Tatu brцt mot reglerna.
- Men paragrafen syftar till tдvlingen pе lцrdag. Dдrfцr дr Tatu inte diskade - дnnu, sдger Kjell Ekholm.
Han дr dock цvertygad om att Tatu kommer att gцra nеgot i direktsдndningen pе lцrdag.
- Det finns 16 takter i deras bidrag dе de inte gцr nеgonting under repetitionerna. Dдr tror vi att de planerar nеgot. Men om det blir att de sliter av sig klдderna eller kysser varandra fеr vi vдl se. Vi har dock varnat deras manager Ivan Shapovalov ordentligt, sдger Ekholm.
I morgon trдffas referensgruppen fцr ett mцte som skulle handla om nya regler infцra nдsta еr.
- Men nu lдr vi дven ta upp Tatu-frеgan, sдger Kjell Ekholm.
Tatu fanns i gеr inte tillgдngliga fцr en kommentar.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...309837,00.html
 
Old 23-05-2003, 14:21   #40
A Swede A Swede is offline
Новенький
 
Join Date: Jan 2003
Location: Sweden
Age: 38
Posts: 27

Hдr kommer mera

- Be fansen i Sverige att rцsta pе oss


Bara Aftonbladet fick prata med skandalgruppen Tatu
RIGA. De ger egentligen inga intervjuer.
Men Aftonbladet har som enda svenska tidning pratat med skandalgruppen Tatu.
- Be de svenska fansen att rцsta pе oss, sдger popstjдrnorna pе en bjudning vid den ryska ambassaden.
Aftonbladet var som enda svenska medium pе plats vid mottagningen i gеr kvдll.
Pressuppbеdet var enormt nдr 18-еriga Lena Katina och Julia Volkova anlдnde till festen.
Ambassadцren Igor Studennikov hдlsade alla vдlkomna medan de ryska stjдrnorna fick ta hjдlp av ett tiotal vakter fцr att hеlla fotograferna ifrеn sig.
- Hej. Kul att ni kom. Njut nu av det fina vдdret och festen, sдger Julia.
- Njut av era kameror, inflikar Lena med ett leende.
Tatu vдgrade hela kvдllen svara pе frеgor frеn journalister.

"Vi gillar Sverige"
Men nдr Aftonbladet trдffar tjejerna gцr de ett exklusivt undantag.
Vad vill ni sдga till era svenska fans?
- Hej alla svenska fans. Be fansen att rцsta pе oss pе lцrdag, sдger Lena.
- Da. Do that, sдger Julia.
Hur ser ni pе kritiken som riktats mot er i pressen?
- Vдldigt personligt nдra hjдrtat, sдger Lena kryptiskt.
Aftonbladet trдffade ocksе Tatus skandalomsusade manager Ivan Shapovalov som tidigare deklarerat att gruppen medvetet siktar in sig pе en pedofilpublik. Nеgot som svenska Fame har rasat mot.
- Jasе? Men vi gillar ju Sverige. Vi gillar Sverige дven om Sverige inte gillar oss, sдger Shapovalov.
Tidigare under dagen hцll Tatu еterigen en presskonferens efter att gruppen repeterat.

Еkte tеg i 13 timmar
Och det verkade som EBU:s diskningshot efter tisdagens skandal skrдmt upp dem ordentligt.
Lena Katina och Julia Volkova gick nu nдmligen pе charmoffensiven:
- Allt kдnns bдttre. Ljuset, arenan, scenen, staden - allt дr fantastiskt.
Varfцr дr ni sе trevliga nu och sе otrevliga fцrra gеngen?
- Det gick inga plan frеn Ryssland utan vi fick sitta och еka tеg i 13 timmar. Sen еkte vi direkt hit. Dдrfцr var vi pе dеligt humцr, sдger Lena.
Bеde arrangцrerna och journalisterna tror att Tatu kommer att genomfцra en sexkupp under direktsдndningen pе lцrdag. Men gruppens manager Shapovalov fцrnekar detta.
- Ta det lugnt. Det blir inga bomber. Vi accepterar reglerna, sдger han.
Cirkus Tatu fortsдtter "
 
 

Bookmarks


Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is Off
HTML code is Off
Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
The Face: Eurovision Special Transcript Echoed News and Events 19 18-07-2003 09:58
::Eurovision After-Shock Articles:: ALL go HERE ---> Kate News and Events 66 08-06-2003 06:42
Official EuroVision Discussion Thread:: Part IV (May 21--May 23) tainted_chick News and Events 362 23-05-2003 23:42
POLL::Official EuroVision Discussion Thread:: Part II (April 09- May 02) Willow71 News and Events 205 01-05-2003 00:37
::Official EuroVision Discussion Thread:: Part I (March 21-April 09) Kate News and Events 417 09-04-2003 02:07



All times are GMT +1. The time now is 11:06.




© 2001-2008 Unofficial site of group TATU

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.