Unofficial forum of group TATU

Unofficial forum of group TATU (http://forum.tatysite.net/index.php)
-   The Official Scandinavian t.A.T.u. Fan Club (http://forum.tatysite.net/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Nдsta singel (http://forum.tatysite.net/showthread.php?t=794)

forre 09-02-2003 11:04

Nдsta singel
 
Lеten som kommer att ges ut som nдsta singel дr "Show Me Love". Det дr officielt bekrдftat av Universal.

teeny 10-02-2003 10:44

lyder rigtig godt
 
Hеber da at 30 minutes ogsе kommer.. kan ikke fе for mange singler fra albummet.. hehe

Men Show Me Love ville ogsе have vжret min favorit, nu hvor man trods alt ikke kan nе at udgive alle sangene som singler.

"How Soon Is Now" kunne ogsе have vжre spжndende at se en video til. Nogle der ved hvem der synger hvad i den sang? for efter hva jeg kan hшre er det da klart Julia der synger mest. Hvilke dele (hvis nogen) synger Lena?

|capricious| 10-02-2003 16:56

Vet nеgon om dom har gjort eller kommer att gцra en video till "show me love"?

Iozaeph 19-03-2003 19:42

"How soon is now" ar en fantastisk cover, men det ar alltid svart att slappa covers som singel.

A Swede 19-03-2003 20:50

Jo "How soon is now" дr en cover vet inte pе vilken lеt men det spelas som intro pе serien "Fцrhдxad"

Men nu var det ju inte den som skulle vara en singel

Val 23-03-2003 17:45

Varfцr gцr de en video pе "30 minutes" dе?
Var ganska sдker innan att det kommer дven bli en singel. Verkar logiskt att de kommer att fortsдtta pе samma lеtar som i Ryssland. Eller kommer 30 minutes bara vara i USA? Nеgra teorier?

forre 10-04-2003 02:48

Aha, ser man pе! De kan inte ens komma цverens med Universal. How Soon Is Now är nästa singel. Det дr ju en cover!!! Hur slutar det hela ... undrar jag ibland. :(

convol 10-04-2003 11:56

ZTV visade till exempel "30 Minutes", men jag har bara sett den tvе gеnger (trots att jag skrev till ZTV och frеgade fick jag inget svar). Sedan att Tatu stдller in, som du sa i ett tidigare meddelande, diverse framtrдdanden, konserter etc (t.ex. att de stдllde in sin Polen-turnйe tvе gеnger), fеr mig att undra vad som pеgеr. Дr det Ivan som konstant дndrar sig och hela tiden fеr olika idйer (ungefдr som han betedde sig i Vogue-intervjun), eftersom det inte riktigt kдnns att Tatu styrs av den professionalism som man fцrvдntar sig av ett skivbolag (pе gott och ont.. jag дr inte speciellt fцrtjust i multinationella skivbolag och krass kommersialism inom musik)?

Oavsett antar jag att det inte дr en helt dum idй att slдppa "How soon is now" (Tatus cover-version дr verkligen en av de bдttre, och till och med diverse engelska journalister som anser att The Smiths дr heliga har ju gillat den) om det gцrs en bra video till den. Det дr relativt uppenbart att "30 Minutes" aldrig skulle bli en sдrskilt stor framgеng (videon skulle aldrig ens visas). Pе sе sдtt kommer de att ha chans att fе en kommersiell single efter ATTSS och samtidigt med DVDn ge publiken mцjligheten att se originalvideorna till цvriga lеtar.

Jag tycker iofs. att "How soon is now" дr en uttjatad lеt; alla vill gцra en cover pе den. The Smiths fansen dyrkar sin Morrissey som en gud, och flertalet kommer sдkert bli helt vansinniga att en "pseudo-lesbisk tonеrspopgrupp" vеgar rцra The Smiths.

Heikki 11-04-2003 13:34

http://www.universalmusic.no/kommend...sp?mode=singel says it will be 30 Minutes in Norway.

convol 11-04-2003 14:23

Det var ju synnerligen intressant.. tack fцr informationen! (this was very interesting.. thanks for the information!)

Heikki 11-04-2003 14:57

(I understand Swedish/Danish/Norwegian, but don't expect me to speak or write it :))

convol 11-04-2003 15:26

Ok :) Jag hittade lite information hдr angеende "30 Minutes" utgivning i Sverige:
http://www3.techsell.se/mi/smpage.fw...8&NYHETER=2900

"Balladen 30 Minutes [Interscope/Universal] дr den nya radiosingeln frеn den ryska duon T.A.T.U., som haft tvе Europa-hits med All The Things She Said och Not Gonna Get Us. Hittills har ingen kommersiell utgivning av 30 Minutes planerats."

Heikki 11-04-2003 15:34

It seems 30 Minutes will be the next single here in Finland as well; I just noticed there's a review of it in the latest Rumba magazine.

convol 11-04-2003 16:43

Intressant! :) Var recensionen positiv?

teeny 11-04-2003 17:12

underligt..
I fшlge cdon.com er nжste single "How Soon Is Now". Den skulle udkomme 10 juni, hvis deres noterede udgivelses dato ellers passer.
Tror bare jeg venter og ser ad.. evt. mе jeg jo bestille fra England af ogsе ;) skal jo have det hele med

Heikki 11-04-2003 18:09

Quote:

Originally posted by convol
Intressant! :) Var recensionen positiv?
Not really. Judge yourself:

Balladi on aika eri tapa kuulla t.A.T.u:n tyttцjд kuin suurieleiset aiemmat hitit. Riisuttu 30 Minutes on periaatteessa vaisu hituri, mutta laulut tuovat siihen jotain kipeдд. Videossa tumma laulaja rдjдyttдд vaalean karusellissa, koska tдmд pussaili kundin kaa. Seksiд ja vдkivaltaa, silmдnlumetta ja pintaa. Siitдhдn tдssд on kyse. t.A.T.u vie perusasioiden juurelle, mutta harvoin musiikillaan.

Translation: The ballad is a rather different way of hearing the girls of t.A.T.u. than the overdramatic previous hits. In principle the stripped-down 30 Minutes is a tame ballad, but the singing voices bring something painful into it. In the video the dark-haired singer blows up the blonde one in a carousel because of kissing with a boy. Sex and violence, delusion and skin. For that's what this is about. t.A.T.u takes us to the basics, but rarely with their music.

Rumba is a rock magazine, so one shouldn't even expect them to like Tatu at all :)

QueenBee 11-04-2003 22:10

Fast "30 Minutes" hade nog fеtt dеlig kritik pе grund av Irak-kriget som pеgеr just nu, tror jag (eftersom Julia anvдnder en bomb fцr att sprдnga upp Lena och killen). Man kan ju tдnka sдg vad Storbritannien eller USA skulle sдga.. :lalala:

convol 16-04-2003 10:39

Tack sе mycket Heikki fцr att du цversatte recensionen. :done:

Jag hеller med om att det skulle vara omцjligt att slдppa "30 Minutes" i Storbritannien och USA. De brukar vara mycket kдnsliga fцr vеld i musikvideor.

Iozaeph 01-07-2003 01:07

Go figure!
 
Apropе mitt tidigare inlдgg, sе var det ju intressant att "How soon is now" blev singel... :done:
Det дr fцrresten en cover pе the Smiths och Morrissey har sjдlv sagt att han tycker att t.A.T.u's version дr bдttre дn originalet! Go figure!


All times are GMT +1. The time now is 15:31.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.