PDA

View Full Version : Eurovision

teeny
20-03-2003, 09:46
hmm.. ja intet nyt som sеdan.. men her er en artikel fra netversionen af ekstrabladet:

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=197720

----------------------------
Torsdag 3 april 2003

Rysslands desperata taktik fungerar (Expressen)

Anders Nunstedt

Ryssarna vill verkligen vinna schlager-EM, så i år satsar de allt och kastar de in de enda popstjärnor de har - Tatu. Och visst funkar det. De ryska tonåringarna är favoriter.
Redan när det började surras om att ryssarna tänkte skicka Tatu till finalen i Riga kändes det som att de tog över favoritskapet.

Någon uttagning var det inte tal om, statstelevisionen i Moskva utsåg helt sonika tjejduon till landets representanter i Riga. De senare årets ryska boybands har ju inte direkt rosat schlagerscenen - de har varken varit tillräckligt dåliga eller bra (fast Mumiy Troll, som tävlade mot Friends i Köpenhamn var ofrivilligt roliga).

Tatus "Ne verj, ne boisja" skiljer sig inte från duons tidigare material. Snarare är den ett slags hopkok av superhiten "All the things she said" - som slog igenom med Lilja forever" - och senaste listfavoriten "Not gonna get us". Svårnynnat är det inte, även om låten - om de även kommer att framföras på ryska den 24 maj - har en knepig text.

Tjejernass dubiöse manager Ivan Shapovalov gnuggar förståss händerna av förtjusning. Tatus eurodisco har faktiskt lyckats att slå lika hårt i "popens hemland" England som i övriga Europa. Inte minst tack vare deraas noga uttänkta sex-image. Lena och Julia beydrar att de är lesbiska, men hemma i Moskva har det uppenbarats pojkvänner. Och managern har utan omsvep erkänt att han utgick från pedofilmarknaden innan han bestämde sig för vilka tjejer som skulle ingå i popprojekt.

Det kan man sannerligen ha sina synpunkter på, men det förändrar inte faktum: Tatu kan bli en svår nöt för Fame att knäcka i Riga.

De har redan 100 000-tals fans ute i Europa, och de har ännu en typisk Tatu-hit i ryggen.

|capricious|
20-03-2003, 17:08
Tack sе mycket TLFdk! Дr det nеgon som har hцrt lеten som dom ska sjunga? Jag tдnkte om det дr som i Sverige att folket rцstar fram vem som ska representera landet.

forre
21-03-2003, 00:29
Tack fцr inslag!

flu0525, Nix. Det дr inte som i Sverige. Ansvarig komission pе ryska ORT1 (som SVT, NRK, osv) bestдmmer vem som еker och representerar Ryssland. De tдnker pе popularitet och sedan pе lеtarna. Lite korruption дr ocksе inblandat.

|capricious|
21-03-2003, 07:07
Okej, dе har alltsе ingen hцrt lеten?

teeny
21-03-2003, 09:47
Jo en eller anden dommer komitй i Rusland har nok hшrt sangen.
Men efter hva jeg ellers ved er den ikke frigivet til offentligheden endnu. Tror den kommer herind og ligge sе snart den har vжret sendt/vist. Sе det er bare med at holde шje med nyhederne ;)

forre
04-04-2003, 21:55
Sе alla har hцrt lеten hoppas jag. Hmmm ... lеten дr bra men jag дr inte sдker att de kommer fixa det live. Jag har pratat med Ivan idag och rekommenderade att de kцr med autotune i refrдngen. Julias rцst kommer inte att hеlla. Det kan bli en riktig katastrof.

teeny
04-04-2003, 23:19
uha det lyder da som en lidt uhyggelig nyhed..

Men det er en rigtig god sang i hvert fald. Den er svжr nok i forvejen live (edit: tror jeg da :confused:), men vi mе se ad.

Nogen standard melodi grand prix sang er det ikke.. sе er det bare om det er en god eller dеrlig ting konkurrence mжssigt

Glжder mig vildt til showet i alle tilfжlde:)

Dolfin
06-04-2003, 20:10
Forre Hvad er autotune?

forre
06-04-2003, 20:20
Dolfin, ljud-redigering i real tid. Exempel дr Olsen Brothers "Fly on the wings of love" i refrдngen. Dе anvдnde de autotune.

teeny
06-04-2003, 20:24
Originally posted by forre
Exempel дr Olsen Brothers "Fly on the wings of love" i refrдngen. Dе anvдnde de autotune.

noooooooooo:help:

Ikke nжvne dem.. godt nok vandt de... men bestemt ikke mine favorit kunstnere. Eller noget der overhovedet ligner

Men ja det ville da vжre smart at benytte i det her tilfжlde:)

forre
06-04-2003, 20:36
TLFdk, hahaha. Jag fцll frеn soffan nдr de vann. Okay, annat exempel nдr Cher sjunger "Believe". Bдttre? :)

teeny
06-04-2003, 20:56
Originally posted by forre
TLFdk, hahaha. Jag fцll frеn soffan nдr de vann. Okay, annat exempel nдr Cher sjunger "Believe". Bдttre? :)

Ja meget bedre.. og netop den association jeg fik da fшrnжvnte sang til Eurovision..
Mener at det var samme еr som Friends sang for Sverige ikk? I sе fald havde jeg klart dem som favorit det еr:done:
Kan ikke helt husket det dog..

forre
06-04-2003, 21:01
TLFdk, Jag sдger varje еr vid Schlagertдvling hдr "Vem fan rцstar i еr!". (orsдkta sprеket)
Med det дr viktigt att artisterna som tдvlar kan verkligen sjunga och se sдkra ut pе scenen.

Dolfin
06-04-2003, 21:02
tak, forre

convol
06-04-2003, 21:07
Vilken fruktansvдrt nedlеtande artikel, och dessutom har han mage att kalla Mumiy Troll fцr boyband och ofrivilligt roliga. Om nеgot дr lдttnynnat och banalt дr det isеfall Fame. Nu bцrjar jag bli trцtt pе Expressens idiotiska artiklar och tvivelaktiga journalistik (i synnerhet eftersom hдlften av deras notiser om Tatu kommer direkt frеn The Sun).

Hmm.. det var verkligen minst sagt trеkigt att hцra att Julias rцst inte kommer hеlla, eftersom mycket stеr pе spel :(. Дr det verkligen tillеtet att anvдnda Autotune? och i vilket fall menar du att de ska anvдnda den; fцr att korrigera rцsten (och att man med andra ord inte hцr effekten av den) eller att цveranvдnda den sе att det blir som Cher's "Beliieve" (eller fцr den delen Malchik Gay)? Jag дr verkligen inget fan av autotune, men i valet och kvalet att gцra ett katastrofalt framfцrande sе дr det en bra idй.. :(

forre
06-04-2003, 21:21
convol, Det дr inte sдkert att det gеr att anvдnda autotune, men de kan skicka ansцkan i alla fall. Sedan har de kцren. Julias rцst дr hes. Efter alla repetitioner under schlager vecka i Riga kommer den nog ine att bli bдttre. Vi hеller tummarna!

teeny
06-04-2003, 22:55
ja la os hеbe at en lшsning findes i tide:)

Opdagede lige den tilfшjede artikel.. jeg er vist lidt langsom;) men nu fik jeg lжst den.

Fik ogsе bekrжftet min hukommelse Friends deltog еret efter Danmark vandt (det lykkedes mig at finde en sжtning der gjorde det muligt at undgе vinderen)
Tilgengжld er jeg nu i tvivl om hvem jeg stemte pе det еr:confused:

convol
07-04-2003, 09:56
Tack Forre fцr informationen och lеt oss hoppas att allt gеr bra :) Har Julia fortfarande laryngit?

Det lеter intressant med en kцr. Med kцr, avser du 2-3 personer som bakgrundskцr? Vet du om det kommer att vara live-musiker med ocksе?

teeny
07-04-2003, 19:34
"Ny" artikel (dvs en dansk version af The Suns artikel)

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=199882
(billede inkluderet men ikke et nyt)

Smider den lige herind:

T.A.T.u. skal vжre kyske

De to lesbiske popsild fra t.A.T.u. er blevet bedt om at opfшre sig жrbart, nеr de optrжder til Melodi Grand Prix

(kse - 13:55 - 7. apr. 2003)

Den 24. maj er der Melodi Grand Prix i Letland - uden Danmark, men med Rusland, som sender den lesbiske popduo t.A.T.u.
Men de to sangere i duoen har fеet strenge ordrer fra arrangшrerne om at opfшre sig pжnt, nеr hele Europa ser dem i tv.
Ikke for meget lir pе scenen og ingen grimme ord i teksten, har Grand Prix-komiteen sagt til t.A.T.u.
En kilde fra EBU, som er arrangшrer, fortжller til The Sun, at pigerne ikke fеr lov at kysse og kжrtegne hinanden pе scenen som de plejer.
- Pigerne skal nedtone deres lesbiske optrжden, for det kan virke krжnkende for nogen seere.

I det mindste har de lжrt at fе skrevet t.A.T.u. rigtigt. Den missede de nogen gange tidligere:rolleyes:

forre
07-04-2003, 21:46
TLFdk, Takk fцr artikeln. Ja jamдnsan! Hellt renskrivet frеn The Sun!

Iozaeph
17-04-2003, 17:22
Man kan anvдnda autotune som cher och olsen brothers gцr, men det дr inte syftet. 90% av all pop anvдnder autotune i produktionen, men det hцr man inte - syftet дr att det inte skall hцras och det fungerar jдttebra live. Autotune дr ett mycket bra verktyg och jag дr sдker pе att den anvдnds pе tatu:s cd:s ocksе.

convol
24-04-2003, 16:24
Forre, vet du nеgot mer om hur det gеr med NVNBNP? Дr Julias rцst bдttre? Dessutom undrar jag om du har hцrt den nya versionen av lеten. Дr дven texten дndrad (och isеfall hur)? Mеnga frеgor :)

forre
24-04-2003, 16:27
convol, nej-nej texten дr inte дndrad. De har fortfarande tid att justera arrangemanget fцr lеten. Vi kommer nog att hцra slutversionen den 24 maj. Enligt reglerna kan de finslipa lite under de kommande 2 veckorna. Julias rцst som den дr. Hon kan ju sjunga, men den дr hes. Inget att gцra еt.

convol
24-04-2003, 16:31
Tack fцr svaret :) Sе Julias rцst har ingenting att gцra med langyrit eller att hon varit sjuk, utan дr naturligt hes?

forre
24-04-2003, 17:30
Bеde och. Laryngit trodde dem fцrst och sedan upptдckte lдkarna knutar som sеngare kan fе. Hon anvдnder terapi дn sе lдnge. Knutarna kan opereras ocksе men de avvaktar med att lцsa problemet. Hmmm ... vad som дr konstigt fцr min del дr att de verkar skita i det hela. Gruppen stеr ju pе toppen nu, sе de har inte rеd fцr sjukskrivningar. Visst gцr det mig lite fцrbannad att de bryr sig sе pass lite om Julia.

convol
25-04-2003, 00:36
Tack, det var intressant information. Jag hеller med om att det дr trеkigt att de inte verkar bry sig om Julia. Det дr dock ett mдrkligt beslut... eftersom ett dеligt framtrдdande pе Eurovision (eller de live-konserter som utlovats t.ex. i Tyskland) pе allvar, i min mening, kan skada Tatus karriдr. Skandaler, negativ publicitet etc. дr sin sak och behцver inte nцdvдndigtvis vara ogynnsamma, men ett katastrofalt framtrдdande infцr en enorm publik en helt annan. Jag hoppas i vilket fall att det kommer att gе ok.

Jag har en gammal bootleg med Sugarcubes dдr Bjцrk hade knutar pе stдmbanden. Det lдt minst sagt illa! :D Hon var tvungen att sjunga allting en oktav lдgre och sе fort hon fцrsцkte sjunga hцgre toner brцts rцsten. Att dцma av den tyska intervjun dдr Yulia sjunger en rysk folkvisa, lеter det betydligt bдttre (om дn lite hest), och det kanske дr ett bevis pе att terapin fungerar bra (hoppas jag iaf). :)

piojita
12-05-2003, 15:01
Ikvдll ska de "betygsдtta" Tatu (bla) i tv-programmet "Infцr Eurovision Song Contest 2003". "Expertpanelen" bestеr av Annika Lantz, Lena Ph o Per Bjurman om mjag minns rдtt. Vеgar man hoppas pе nеgra nyanserade kommentarer..?

|capricious|
12-05-2003, 16:32
Jag tvivlar pе att t.A.T.u kommer att fе speciellt bra kritik av "expertpanelen"

forre
12-05-2003, 16:36
flu0525, Samma hдr. Lеten sticker ut ordentligt. Ligger utanfцr Eurovisions ramar. Men de kommer sдkert att sдga att det дr roligt att ha t.A.T.u. med i еr. Bra fцr festivalen.

|capricious|
12-05-2003, 16:55
Ja, kanske sдger dom att det дr roligt att t.A.T.u ska vara med. Men det дr nog det enda positiva dom mцjligt vis sдger. I och fцr sig fцrstеr jag inte vad dom gцr dдr. Dom дr ju inte direkt nybцrjare, som resten av deltagarna дr.
Men det ska bli intressant att se hur dom klarar av att sjunga live fцr fцrsta gеngen, och se ett nytt upptrдdande.

forre
12-05-2003, 17:02
flu0525, Absolut! Spдnnande som katten!

|capricious|
12-05-2003, 17:54
Ikvдll ska de "betygsдtta" Tatu (bla) i tv-programmet "Infцr Eurovision Song Contest 2003".
Jag antar att Sverige inte дr det enda landet som ska ha ett sеdant pogram.
Sе min frеga дr ifall nеgot liknande pogram kommer att sдndas i andra lдnder ikvдll ocksе. Det skulle vara intressant att veta vad resten av Europas "experter" tycker.

piojita
12-05-2003, 18:32
Jag vet inte om det finns liknande program i andra europeiska lдnder, har kдnslan av att festivalen inte fеr lika mkt uppmдrksamhet i alla lдnder. Jag hеller med om att det vore intressant att hцra kommentarer frеn andra lдnders "experter", t ex de andra nordiska lдnderna. Lantz дr den enda av sveriges sk experter jag tror kan sдga nеt vettigt...

|capricious|
12-05-2003, 18:38
Ja kanske, vi fеr ju se vad dom har att sдga.
Har dom har lдst om t.A.T.u i tidningarna lдr det inte bli sе mycket vettig sagt. Dessutom tror jag inte att deras lеt tilltalar nеgon av dom. Men vi fеr vдl vдnta och se vad som sдgs. Inte lдnge kvar nu :hmmm:

EDIT: Annika Lanz verkade inte alls tycka om den. Dдremot Lena :D Dessutom tippad bland dom tre fцrsta. Inte illa.:coctail:

convol
12-05-2003, 21:54
Дven om jag vдntat mig lite syrliga kommentarer, tyckte jag nog att Lantzs var i grцvsta laget. Е andra sidan дr "videon" fцr NVNBNP i min mening bedrцvlig och passar dessutom lеten vдldigt illa. Vad som helst hade varit bдttre. Kommentarerna frеn Bjurman och PH var dock intressanta och relevanta.

piojita
12-05-2003, 22:52
Ja, Lena Ph var verkligen en positiv цverraskning. Men Annika tog verkligen i lite vдl mkt...Men hon sa att hon tyckte sjдlva lеten var bra, men det var sе i fцrbigеende att jag inte uppfattade det fцrst, fick spola tillbaka o se om. Sе tre positiva omdцmen av tre mцjliga...

teeny
16-05-2003, 09:49
Originally posted by piojita
Jag vet inte om det finns liknande program i andra europeiska lдnder, har kдnslan av att festivalen inte fеr lika mkt uppmдrksamhet i alla lдnder.
Jo det er som regel lidt stort sat op i Danmark. Men i еr er vi jo ikke med, sе der bliver ikke gjort noget sжrligt ud af det. Tilgengжld har de snakket en del om MGP 2003 (bшrne melodi grand prix). Sе det er lidt kedeligt. Men sе er det jo godt at jeg kunne se det over Sverige 1 i stedet:)

forre
22-05-2003, 00:01
Tatu gapade vдrre дn Liam och Noel

RIGA. Tatu har inte chans pе lцrdag.
Men vinner дndе.
Den cirkus de vеldsamt arroganta gaphalsarna frеn Moskva satt i gеng i Riga дr en briljant pr-kupp.

Ah, skandal.
Med de vдrldsberцmda ryska tonеringarnas ankomst till Lettland fick vi дntligen lite av den varan i en Eurovision-final.
Fцrst sov de sig, totalt ointresserade, igenom ett skдmt till repetition.

Sen satt de och var Liam och Noel Gallagher pе en bisarr presskonferens.
Arroganta, hеnfulla, genuint otrevliga.
– Allt дr fult, snдste stenhеrda Julia Volkova – Liam i mina цgon i fortsдttningen – pе frеgan om hur de ser pе arrangemanget i Riga.

Schlagerfansen, som de senaste еren sett till att fцrvandla de sе kallade presskonferenserna till vдmjeligt instдllsamma och infantila supporterklubbsmцten, fick fullkomligt цverslag.
En vrеlade ”Go home!”
En annan, pе bдnkraden bakom mig, flеsade gеng pе gеng ”Do you know what it means to be polite?”.
Resten stod upp och buade.
Dе ska man ha klart fцr sig att de gossarna – fцr tro mig, det handlar sannerligen bara om gossar – inte direkt дr nеgra fotbollshuliganer.
Jag tycker det var fantastiskt.
Дr det nеgot evenemang som behцver livas upp med lite attityd och divafasoner och sjuttonеringar utan uppfostran sе дr det den hдr orgien i trevlighet.
Sе dдr de andra buar, dдr jublar jag.

Tyvдrr lдr mina nya idoler inte vinna pе lцrdag fцr det. Det som skulle fцrestдlla repetition visade nдmligen att vare sig Liam, utrustad med en klockren fuck off-min, eller Lena Katina kan sjunga.
Inte fцr att de gjorde det i nеgon hцgre utstrдckning. Sjцng alltsе. Liam gick mest omkring цver scenen och gдspade. Men nдr de vдl gav hals lдt de som gammeldags kaffekannor nдr de signalerar att det kokar.
I den vanliga popvдrlden behцver inte det betyda sе mycket – men i schlager-EM, sedd i fцrsta hand av en publik med mycket traditionella uppfattningar, straffas brist pе rцst alltid svеrt.
Е andra sidan betvivlar jag att det дr de eventuella vinstchanserna som lockat Ivan Shapolov, Tatus hцgst dubiцse manager, till det hдr sдregna hцrnet av underhеllningsbranschen.
Det дr uppmдrksamheten.
Och uppmдrksamhet fеr de, det kan ni hoppa upp och sдtta er pе.
Vad spelar det fцr roll att nеgra schlagerfanatiker upprцrs sе vеldsamt att de blir alldeles svettiga om цverlдpparna?
Det skrivs och rapporteras om hдndelserna.
Цverallt.
Just dдrfцr ska man inte heller bli fцrvеnad om Katina och Liam gцr verklighet av hotet att komma in nakna pе scenen pе lцrdag.
Dе blir de diskade.
Men дn sen?
Pr-vдrdet skulle vara... omдtbart.

Stдmningen pе Sveriges presskonferens var nеgot annorlunda, om man sдger sе.
– Allt дr jдttefint, svarade Magnus Bдcklund pе samma frеga Liam fick.
Vad fint.
Fames fцrsta rep pе den vackra Eurovision-scenen gick i samma stil.
Det var proffsigt, duktigt och bra. Vilket kommer att rдcka lеngt. Men – jag sдger det еterigen – inte дnda fram.

Per Bjurman, Aftonbladet

|capricious|
22-05-2003, 14:31
Tatu riskerar att bli diskade

VAR BEREDDA PЕ NYA SKANDALER Mеnga i den hцgsta tv-ledningen vill redan nu diska Tatu fцr deras upptrдdande. EBU-cheferna дr ocksе livrдdda fцr vad de bеda ryskorna ska hitta pе i direktsдndningen pе lцrdag infцr hundratals miljoner tittare.

Aftonbladet i gеr.

Tv fruktar att de ska slita av sig klдderna i direktsдndning
RIGA. Tatus skandalupptrдdande kan fе allvarliga konsekvenser.
Enligt uppgifter till Aftonbladet vill flera personer inom hцgsta ledningen fцr schlager-EM diska den ryska duon.
- Mеnga дr vдldigt upprцrda, sдger Kjell Ekholm, de nordiska lдndernas fцretrдdare i EBU.
Den vдrldsberцmda gruppen Tatu kom till Riga i fцrrgеr - och gjorde skandal direkt.
Fцrst vдgrade en av sеngerskorna att sjunga pе repetitionen.
Sedan - under en kaotisk presskonferens - hеnade gruppen Schlager-EM och blev utbuade av 700 еskеdare.
I dag kan Aftonbladet berдtta att flera beslutsfattande personer i tv-unionen EBU, som arrangerar Eurovision song contest, redan nu vill diska gruppen.

Upprцrda
- Det finns tvе lдger: ett som sдger att det bara дr deras image det handlar om och att det inte дr sе farligt. Och ett annat dдr de tycker att Tatus upptrдdande дr helt oacceptabelt. Mеnga дr vдldigt upprцrda, sдger Kjell Ekholm pе finska Yle, en av tre representanter i delegationernas referensgrupp.
Diskvalificeringen var nдra redan under repetitionerna i fцrrgеr.
Nдr Julia Volkova vдgrade att gе upp pе scenen en gеng till var Eurovision song contests hцgsta chef Sarah Yuen tvungen att ingripa.
- Hon sa till pе skarpen att regler дr till fцr att fцljas. Om Tatu fortsдtter att krеngla kommer gruppen att diskas, sдger Jill Paulsen pе EBU.
Enligt EBU:s bestдmmelser kring tдvlingen finns en central paragraf som sдger att ingen artist fеr vanдra tдvlingen.

Managern varnad
Nдr Julia Volkova sa att "allt дr hemskt, ljudet var hemskt, scenen var hemsk, ljuset var hemskt" menar mеnga att Tatu brцt mot reglerna.
- Men paragrafen syftar till tдvlingen pе lцrdag. Dдrfцr дr Tatu inte diskade - дnnu, sдger Kjell Ekholm.
Han дr dock цvertygad om att Tatu kommer att gцra nеgot i direktsдndningen pе lцrdag.
- Det finns 16 takter i deras bidrag dе de inte gцr nеgonting under repetitionerna. Dдr tror vi att de planerar nеgot. Men om det blir att de sliter av sig klдderna eller kysser varandra fеr vi vдl se. Vi har dock varnat deras manager Ivan Shapovalov ordentligt, sдger Ekholm.
I morgon trдffas referensgruppen fцr ett mцte som skulle handla om nya regler infцra nдsta еr.
- Men nu lдr vi дven ta upp Tatu-frеgan, sдger Kjell Ekholm.
Tatu fanns i gеr inte tillgдngliga fцr en kommentar.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,309837,00.html

A Swede
23-05-2003, 14:21
- Be fansen i Sverige att rцsta pе oss

Bara Aftonbladet fick prata med skandalgruppen Tatu
RIGA. De ger egentligen inga intervjuer.
Men Aftonbladet har som enda svenska tidning pratat med skandalgruppen Tatu.
- Be de svenska fansen att rцsta pе oss, sдger popstjдrnorna pе en bjudning vid den ryska ambassaden.
Aftonbladet var som enda svenska medium pе plats vid mottagningen i gеr kvдll.
Pressuppbеdet var enormt nдr 18-еriga Lena Katina och Julia Volkova anlдnde till festen.
Ambassadцren Igor Studennikov hдlsade alla vдlkomna medan de ryska stjдrnorna fick ta hjдlp av ett tiotal vakter fцr att hеlla fotograferna ifrеn sig.
- Hej. Kul att ni kom. Njut nu av det fina vдdret och festen, sдger Julia.
- Njut av era kameror, inflikar Lena med ett leende.
Tatu vдgrade hela kvдllen svara pе frеgor frеn journalister.

"Vi gillar Sverige"
Men nдr Aftonbladet trдffar tjejerna gцr de ett exklusivt undantag.
Vad vill ni sдga till era svenska fans?
- Hej alla svenska fans. Be fansen att rцsta pе oss pе lцrdag, sдger Lena.
- Da. Do that, sдger Julia.
Hur ser ni pе kritiken som riktats mot er i pressen?
- Vдldigt personligt nдra hjдrtat, sдger Lena kryptiskt.
Aftonbladet trдffade ocksе Tatus skandalomsusade manager Ivan Shapovalov som tidigare deklarerat att gruppen medvetet siktar in sig pе en pedofilpublik. Nеgot som svenska Fame har rasat mot.
- Jasе? Men vi gillar ju Sverige. Vi gillar Sverige дven om Sverige inte gillar oss, sдger Shapovalov.
Tidigare under dagen hцll Tatu еterigen en presskonferens efter att gruppen repeterat.

Еkte tеg i 13 timmar
Och det verkade som EBU:s diskningshot efter tisdagens skandal skrдmt upp dem ordentligt.
Lena Katina och Julia Volkova gick nu nдmligen pе charmoffensiven:
- Allt kдnns bдttre. Ljuset, arenan, scenen, staden - allt дr fantastiskt.
Varfцr дr ni sе trevliga nu och sе otrevliga fцrra gеngen?
- Det gick inga plan frеn Ryssland utan vi fick sitta och еka tеg i 13 timmar. Sen еkte vi direkt hit. Dдrfцr var vi pе dеligt humцr, sдger Lena.
Bеde arrangцrerna och journalisterna tror att Tatu kommer att genomfцra en sexkupp under direktsдndningen pе lцrdag. Men gruppens manager Shapovalov fцrnekar detta.
- Ta det lugnt. Det blir inga bomber. Vi accepterar reglerna, sдger han.
Cirkus Tatu fortsдtter "

|capricious|
24-05-2003, 08:50
Kanske дr det aftonbladet som VILL att dom ska genomfцra en "sexkupp" fцr att fе дnnu mer skandaler att skriva om. :bebebe:

A Swede
24-05-2003, 19:13
Jo i annatfall sе дr de vдdligt intresserade av dem fцr hдr kommer дnnu mer

Lena i Tatu еter ensam pе scen

Julia uteblev frеn sista genrepet
I den andra och sista generalrepetitionen pе Skonto Halle i Riga stod Lena Katina еterigen ensam – utan Julia – pе scenen.
De stora skandalstjдrnorna i еrets schlagerfestival, ryska Tatu, har upptrдtt arrogant pе presskonferenser och varit stдndigt missnцjda med ljud, ljus och annat. Dessutom har de hotat med att upptrдda nakna i kvдllens final, nеgot som skulle innebдra omedelbar diskning.
Frеgan дr om ett fulltaligt T.A.T.U kommer att kunna upptrдda i kvдll.
Liksom under fredagens generalrepetition stod Elena Katina pе lцrdagen еterigen ensam pе scenen. Anledningen дr att Julia drabbats av en akut halssjukdom.
Men Rysslands delegation har meddelat att de дr sдkra pе att Julia kommer att kunna sjunga i finalen i kvдll.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,311116,00.html

|capricious|
24-05-2003, 19:27
Dom mеste ha brist pе skandaler och tar nеgot dom vet sдljer. Tragiskt.

|capricious|
24-05-2003, 19:29
Divor. Elena och Julia har visat prov pе riktiga divalater under schlager-EM. Hеnflinande har de bedyrat att de "har jдttekul" i Riga, och nдr de blev lite irriterade under en repetition vrеlade de kцnsord pе ryska, vilket fick de rysktalande journalisterna pе plats att bua ut dem.

Favoriter vill ha sex i tv i kvдll

RIGA. Lesbiska tonеrsflickorna i Tatu hotar med att ha sex i tv i kvдll.
Flera krismцten med produktionsledningen har resulterat i en hemlig katastrofplan:
- De kommer att diskas i direktsдndning om de visar brцsten eller hеnglar med varandra, bekrдftar en centralt placerad kдlla i produktionsledningen.

Julia Volkova, 18, och Elena Katina, 18 i ryska duon Tatu har under schlagerveckan i Riga stдllt till med skandal efter skandal.
I kvдll tror mеnga att de stдller till med den stцrsta skandalen i schlager-EM:s historia.
Enligt uppgifter till Expressen resonerar barnstjдrnornas manager Ivan Shapovalov sе hдr:
- Det bдsta дr om vi vinner, det nдst bдsta дr om vi blir diskade.
Och diskningshotet vilar tungt цver den ryska delegationen.
Flickorna har tidigare antytt att de kan komma att klд av sig nakna i kvдllens direktsдndning, och managern Ivan Shapovalov har lдmnat en officiell fцrfrеgan om det дr okej.
Det blev dock avslag omedelbart.

Direktsдndningen bryts
Expressen har tagit del av den hemliga krisplan som EBU upprдttat med anledning av barnstjдrnornas medverkan.
Om de lesbiska flickorna Julia Volkova och Elena Katina klдr av sig nakna eller har sex pе scen bryts omedelbart direktsдndningen. Redan under en av repetitionerna i gеr filmades nдmligen Tatu och цvriga artister.
Under direktsдndningen i kvдll kцrs det inspelade bandet parallellt i kontrollrummet och de bilderna kan nдr som helst ersдtta livenumren.
- Klдr Tatu av sig nakna sе diskas de i direktsдndning. Dе gеr det inte att rцsta pе Ryssland och de fеr lдmna scenen, sдger en kдlla i produktionsledningen.

Folk buade ut Elena
Vid generalrepetitionen i natt genomfцrde Elena Katina Tatus tдvlingsbidrag helt ensam och efterеt stod folk upp och buade.
Ivor Bourenkov, chef fцr ryska delegationen, sa att de fеtt tillstеnd av EBU, som arrangerar tдvlingen, att lеta Julia vila.
- Julia har vдldigt ont i halsen och har dдrfцr fеtt dispens. Inget annat ligger bakom.
- Hon дr kvar i Riga och om allt gеr bra sе kommer hon att upptrдda i morgon.
Mеnga tror att Tatus utspel bara var дnnu ett sдtt fцr att fе PR.

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=430&a=36039

Tar det aldrig slut? Vдrre lдr det ju bli efterеt..

Om de lesbiska flickorna Julia Volkova och Elena Katina klдr av sig nakna eller har sex pе scen bryts omedelbart direktsдndningen.

Tror dom allvarligt talat pе att dom ska ha sex pе scenen?! Jag sдger bara det, lдr er skilja pе sanning och lцgn (skvaller)

forre
24-05-2003, 19:33
Strunta i alla artiklar. Snart kommer vi fе se hur de klarar av att upptrдda.

|capricious|
24-05-2003, 19:37
Rдtt av dig forre.