PDA

View Full Version : The Sounds


the unforgiven
13-09-2006, 20:55
do you know this band?
I simply find them amazing so I wanna share with you :p

here's their lastest album (released in March 2006) :
"Dying To Say This To You"
1/ Song With A Mission
2/ Queen Of Apology
3/ Tony The Beat
4/ 24 Hours
5/ Painted By Numbers
6/ Night After Night
7/ Ego
8/ Hurt You
9/ Much Too Long
10/ Running Out Of Turbo

http://rapidshare.de/files/33013009/the_sounds_-_dying_to_say_this_to_you.rar.html

here's their official website (http://www.the-sounds.com/)

hope you'll like it! enjoy!

GirLtATu
13-09-2006, 21:42
Interesting.. I like to know about new bands for me.. :)
I'll try to download their album later..
Thanks!

YLuelniaa
14-09-2006, 01:05
yea i knew about them 3yrs ago...their popluar song was "We're not living in america'...

the unforgiven
14-09-2006, 20:45
I uploaded the first album, so here we go :

1/ "Seven Days a Week" (3:01)
2/ "Dance With Me" (3:14)
3/ "Living in America" (3:26)
4/ "Hit Me!" (2:19)
5/ "Mine For Life" (4:41)
6/ "Rock'n Roll" (3:52)
7/ "Like a Lady" (3:29)
8/ "Reggie" (3:21)
9/ "Fire" (3:14)
10/ "Hope You're Happy Now" (4:06)
11/ "Riot" (2:57)

The Sounds - Living in america (http://www.sendspace.com/file/v2t9uy)

enjoy!

Sean Jon
14-09-2006, 20:53
What kind of music?

itsme22
14-09-2006, 21:01
It's kinda punk/rock/new wave... or at least that's how I would describe it

forre
14-09-2006, 21:02
What kind of music?

It's a rock. Leading singer is a girl. I think they had to cancell their US tour a couple of years ago due to the major overrun. It's a Swedish band. They are pretty good.

the unforgiven
14-09-2006, 21:05
rock/indie ^^

They are pretty good.
yeah they are and I'm gonna see them performing hehe

the unforgiven
29-10-2006, 17:29
last night, Panic and The Sounds gig
and they were amazing, it's my point of view but they are better than Panic :p
Maja (the lead singer) is so charismatic, funny and slutty lol

their set was too short
but they sang my fav' song (Queen of Apology) and some of their first album ( 7 days a week, hit me and living in america)

here's the pics (as you can see, I was not so far from the stage hehe :cool: )
Maja Ivarsson is hot (http://img76.imageshack.us/my.php?image=1001343tw3.jpg)
Maja, Johan and Jesper (http://img165.imageshack.us/my.php?image=1001344rw8.jpg) goooosh the key-boarder is cuuuuute :love:
all the members (http://img78.imageshack.us/my.php?image=1001346yz8.jpg)
clap your hands! (http://img177.imageshack.us/my.php?image=1001347te4.jpg)
sweating time lol (http://img177.imageshack.us/my.php?image=1001348cb9.jpg)
this pic is blurry cuz' this girl shows her underwear to everybody ...but she wants us to respect her anonymity (http://img49.imageshack.us/my.php?image=1001349yx9.jpg)
Hit me! (http://img46.imageshack.us/my.php?image=1001351vt5.jpg)
Ego, last song *cries* (http://img46.imageshack.us/my.php?image=1001354iy7.jpg)
our little farewell (http://img144.imageshack.us/my.php?image=1001355fr3.jpg) omg! these guys are hot!

really I've spent an amazing evening
The Sounds ruuuuule

tainted_chick
01-11-2006, 19:19
do you know this band?
I simply find them amazing so I wanna share with you :p

here's their lastest album (released in March 2006) :
"Dying To Say This To You"
1/ Song With A Mission
2/ Queen Of Apology
3/ Tony The Beat
4/ 24 Hours
5/ Painted By Numbers
6/ Night After Night
7/ Ego
8/ Hurt You
9/ Much Too Long
10/ Running Out Of Turbo

http://rapidshare.de/files/33013009/the_sounds_-_dying_to_say_this_to_you.rar.html

here's their official website (http://www.the-sounds.com/)

hope you'll like it! enjoy!

can u upload this again for me plz?

the unforgiven
01-11-2006, 19:36
do you want me to re-upload the both of them? or just the second album?

tainted_chick
01-11-2006, 19:41
do you want me to re-upload the both of them? or just the second album?

can u do both for me.. hope im not a pain!!

Just seen this thread and they were one of the support acts at PATD, and were amazing!!!

the unforgiven
01-11-2006, 19:58
Dying to say this to you (http://www.sendspace.com/file/o9ge07)
I'll upload the other one later, I have some problems with my hard drive

tainted_chick
01-11-2006, 20:34
Dying to say this to you (http://www.sendspace.com/file/o9ge07)
I'll upload the other one later, I have some problems with my hard drive

OMG thankyou!!!!!!!!!!! :rose:

Fallen_Angel
01-11-2006, 23:10
OMFG thanks so much for the album i love this band as of now!!!!!!!!

the unforgiven
02-11-2006, 18:56
and the first album : Living in America (http://www.sendspace.com/file/po5mrs)

the unforgiven
24-11-2006, 20:57
for the ones who like The Sounds : check this out (bunch of pics) (http://thesounds.buzznet.com/user/photos/recent)

Joha84
25-11-2006, 16:14
OMG I didn't know there was a topic of The Sounds! I went to see them yesterday night at NYC. They are a really awesome live band! I thought they were going to sound horrible, but no, they did a great job....
They were just or waaay better than this video (I think she's always drunk when she performs lmao)...
http://www.youtube.com/watch?v=NdeUOCqmdPc

the unforgiven
25-11-2006, 18:52
holy shit! you're so luckey
I've heard that they played goodbye seventies for the second time ever last night and that was so huge

Maja is the best singer ever, with her beer and her cigs on stage
she rocks! she knows how to warm up people and how to rock'n'roll yaaay

Joha84
26-11-2006, 00:36
holy shit! you're so luckey
I've heard that they played goodbye seventies for the second time ever last night and that was so huge

Yeah!! I loved that song!!!! (I've been looking for it too. It got stuck in my head..)
You know, I wasn't really a fan of the Sounds until a month ago when I bought their cd by mistake and found out they were touring the US lmfao... I do feel lucky :D
I got to see Maja really close *drools a river*

the unforgiven
26-11-2006, 03:13
Joha84, Jeez it sounds super great
I love tjem (omg I'm so drunk)

Maja is one of the most beautiful woman alive
Jesper and Felix are so gorgeous
yummy I love swedish

the unforgiven
28-11-2006, 20:59
check this out! (http://thesounds.buzznet.com/user/photos/recent/) my pics are on the sounds blog lol
awesome!

Joha84
28-11-2006, 22:05
check this out! (http://thesounds.buzznet.com/user/photos/recent/) my pics are on the sounds blog lol
awesome!
That's awesome!!!! I haven't sent my pics there lol
I think they're terrible :o

ah!! Before I forget.. Why does Maja likes to interact a lot with Felix?

the unforgiven
28-11-2006, 22:08
Why does Maja likes to interact a lot with Felix?
don't know but I wouldn't blame her ... he's pretty hot :p
if I remember it well, in my town, she even made a quick peck to Jesper
may be she's just a horny b*tch LOOOL *no offense, I love b*tches*

Joha84
28-11-2006, 22:15
LMAO!
Actually, now that I remember she did the same with Felix in NYC :eek:
Damn! I wish I was part of the band. :rolleyes:

the unforgiven
28-11-2006, 22:25
Actually, now that I remember she did the same with Felix in NYC
Damn! I wish I was part of the band.
I also watched some vids where she flirts/interacts with Felix hehe may be there's something between them
but I guess she's just from the "touch" type ... if I can say that this way
damn! I'm so french I suck at english tssss

the unforgiven
29-11-2006, 21:28
Joha84, as you are the only fan (with me) I ask you a lil' question?
do you know that the sounds had made a song with cobra ship and the all american rejects for the movie "snake on a plane"
I uploaded it for you : bring it! (http://www.sendspace.com/file/ki3rem)
we don't here Maja so much but her famous "ha ha" is pretty good :)

Plus, here's some pics the sounds in NYC (http://s7.photobucket.com/albums/y284/brianmigliore/The%20Sounds%20Shiny%20Toy%20Guns%20and%20Liam%20a nd%20Me%20NYC/)
from one of my myspace buddy hehe

Joha84
29-11-2006, 23:14
Oh yeah, I did know about the song though thanks for uploading it :D I also saw the video. I heard Maja was hurt when she did it. Is it true? I even saw a video where she fell LMFAO.. poor little drunk thing..

And your friend, aaa.... I saw him there. That bandana isn't hard to see, you know :rolleyes: He was like 8 to 10 people to my left.

By the way, this pic http://i7.photobucket.com/albums/y284/brianmigliore/The%20Sounds%20Shiny%20Toy%20Guns%20and%20Liam%20a nd%20Me%20NYC/S5002604.jpg Omg... She went right in front where I was, and every time she touched her self I had the chills. She even pulled her shirt up *drools a river* When I finish with my exams, I'll take the time to upload some of the videos :D

And this girl http://i7.photobucket.com/albums/y284/brianmigliore/The%20Sounds%20Shiny%20Toy%20Guns%20and%20Liam%20a nd%20Me%20NYC/S5002542.jpg from the Shiny Toy Guns... She's the sexiest dancer I've seen. Damn, she's hot. My eyes coulnd't stop staring at her. It's said she was the one who recorded the demos for Paris Hilton cd :eek: and she may be the one singing the songs lol... I don't know if it's true or not. :blabla:

the unforgiven
30-11-2006, 09:57
I heard Maja was hurt when she did it. Is it true? I even saw a video where she fell LMFAO.. poor little drunk thing..
I don't know about the injured stuff ... but I've seen this video and it's pretty funny ^^

the guy with the bandana is a huge fan, he went to 2 or 3 gigs in america in 2 weeks
his myspace is a world wonder lol

When I finish with my exams, I'll take the time to upload some of the videos
first : good luck with your exams!
it would be awesome to see your vids ... I wish I had recorded one or 2 songs but I was in oblivion when they performed *sorry*

Joha84
30-11-2006, 18:35
the guy with the bandana is a huge fan, he went to 2 or 3 gigs in america in 2 weeks
his myspace is a world wonder lol

I was amazed when I read that! I think he went by car.. damn!! if i knew him, I would have asked him to take me lol...

I will upload some of the vids, though they're not good quality.. My camara was almost dying lol though I uploaded one for you, you're the closest fan I've got *hugs you*
Remember when I told you she touched her self in front of me? Well look (fastfoward to 20 secs) :
http://www.yousendit.com/download/QmyDl1OM4oB5TA%253D%253D
Sorry for the bad quality :(

And here is an mp3 of the goodbye 70s I downloaded from a fan site :D
http://www.yousendit.com/download/QmwXbDC7UTl5TA%253D%253D

the unforgiven
30-11-2006, 18:43
Joha84, :rose: you rock!
*downloads*

2 of my friends are fans too hehe
my friend mathilde has a huge poster of the cover of "dying to say this to you" awesome!

anyway, it's cool to chat about the sounds with you :D
did you listen to the berkeley demo? the B side of the single "painted by numbers" it's funny lol

Joha84
30-11-2006, 18:48
OMG OMG OMG!!! I would literally DIE to have that poster. It's so hot :eek: *goes to take a cold shower and comes back* Where did she get it though?:confused:

And yeah, I have listened to the demo but I haven't paid much attention lol That's bad :bum:

the unforgiven
30-11-2006, 18:49
Where did she get it though?

e-bay! lol

woooow just watched your vid! Maja is such a tease I'm so in love with her lol she rules
thanks for sharing *coughsthat'shotcoughs*

Joha84
30-11-2006, 23:14
I want a poster now *is very jealous* :cry: I'm afraid to buy things at ebay though

Ha.. About Maja, she got me so turned on there and the worse part is I'm not lying. I just wonder who's the lucky biach sleeping with her lol.. Do you know if she has a boyfriend or something? And is it true she's bisexual? Damn, I've got a LOT to catch up with this band, and these stupid research papers don't let me :( two more weeks and it will be over...:coctail:

By the way, I already added you to my msn friends list :D

--- OH oh OH, I almost forgot. I went to the store today and saw the cobra starship cd. It was so cheap $9 taxes included. I was going to buy it just for Maja cooperation with it, but then I said it was a waste of my money since I don't like most of the other bands... I bought a book for my project instead <_< *waste of money also*

thegurgi
01-12-2006, 05:00
so, i heard that painted by numbers on VH1 late late late at night and i was like "that song is awesome!" and i saw the band's name and had noticed this thread about it, i downloaded the album... it's really great, i love finding new stuff like this! haha

Joha84
01-12-2006, 22:44
Nice to see you around here, Greg :coctail:
I'm glad you liked their latest album. If you haven't yet, you should download "living in america" one. There isn't a single song I don't like lol..

the unforgiven
02-12-2006, 00:43
And is it true she's bisexual?
:yes:
there's an article about her on afterellen.com, mentions her being a part of the queer community or something like that ... if I remember it well

i heard that painted by numbers on VH1 late late late at night and i was like "that song is awesome!"
painted by numbers is so great!
if you want I can re-upload the first album or whatever you want, just ask ... if I can help you, I'll be glad to

thegurgi
02-12-2006, 00:46
if you want I can re-upload the first album or whatever you want, just ask ... if I can help you, I'll be glad to
that'd be awesome!

the unforgiven
02-12-2006, 10:53
thegurgi, here you go : Living in America (http://www.sendspace.com/file/b8nyjz)

thegurgi
03-12-2006, 00:28
thegurgi, here you go : Living in America
thanks!

Joha84
04-12-2006, 22:13
Anais! (i can't put the dots lol.. sorry!)
You've got to see this video http://www.youtube.com/watch?v=RH-4AVBWqTI&search=The%20Sounds I couldn't stop laughing! Is it me or Maja really falls on her ass at min 1:47?
And please wait until you see her jumping to the crowd LMFAO!!!! God, gotta love Maja!

the unforgiven
04-12-2006, 22:40
Is it me or Maja really falls on her ass at min 1:47?
ROFL! I guess you're right
see our theory about the drunk/high/amazing stuff is true! we're the best

thanks for sharing anyway!
I love the way she jumps
aaaaw she kissed the security guy! I love her splendid slam lol

I'm falling in love with that pic! look at her vein! lol (http://img110.imageshack.us/my.php?image=largemsg1165123305dc8.jpg)
another super jump! (http://img59.imageshack.us/my.php?image=img2061hv6pi5.jpg)
ok I'm a perv but I'm not the only, this is not my finger (http://img56.imageshack.us/my.php?image=dorkyep9.jpg) the guy obviously wanna touch something! hehe

Joha84
05-12-2006, 05:41
I thought that video was funny, and she falls at the beat of the drums xD


ok I'm a perv but I'm not the only, this is not my finger (http://img56.imageshack.us/my.php?image=dorkyep9.jpg) the guy obviously wanna touch something! hehe
LMFAO!!! Sure, sure.. it's not your finger :rolleyes: Pst, pst, come to the light. I'm waiting for you ;)
And that pic with the vain is SO hot *saves it*
Thank you for the pics :heart:

the unforgiven
09-12-2006, 20:56
Maja's interview on youtube : part 1 (http://www.youtube.com/watch?v=nE4pbVDm4LI), part 2 (Hell yeaaaah for her jump) (http://youtube.com/watch?v=O4oSWHn3bPA), part3 (http://youtube.com/watch?v=5RU50M-8hzQ)
she's got a sexy husky voice hehe I love that :love: lol

Joha84
12-12-2006, 21:16
I love this interview <3 thanx
Now that I see this video again, I missed the fact Maja knows how to play the guitar.. wow..
and it's funny how Felix heard her sing just ONCE and asked her to join the band.. hum..

the unforgiven
12-12-2006, 21:39
it's funny how Felix heard her sing just ONCE and asked her to join the band.. hum..
who cares? she's drunk as always LOL am I the only who notice the beer on the table? huh?

few random pics of the sounds that I like : Maja and her pretty abs lol (http://img296.imageshack.us/my.php?image=lastnightatthewilternlaqb3.jpg)
Jesper (http://img186.imageshack.us/my.php?image=thesoundsliveinoslolargty2.jpg)
black and white Maja (http://img185.imageshack.us/my.php?image=thesoundsliveinoslolargxx9.jpg)
Felix (http://img167.imageshack.us/my.php?image=takenbycheriecuzzilargefq7.jpg)
rock on! (http://img167.imageshack.us/my.php?image=majaandjesperrockinoutail1.jpg)
Felix and Batman ... ooops naaah! it's high/drunk/amazing Maja (http://img242.imageshack.us/my.php?image=takenbyadamjessaminewwwre8.jpg)
wallpaper 1 *coughsunderwearcoughs* (http://img72.imageshack.us/my.php?image=wpaper11024as0.jpg)
wallpaper 2 (mine) (http://img72.imageshack.us/my.php?image=wpaper41024ea2.jpg)
you can find these walls on the official website anyway hehe

Joha84
13-12-2006, 16:44
LMFAO!!! I swear I didn't notice the bottle!
Now that I see the pics *drools* Jesper is sooo hot

By the way, I was looking around and found this interview http://video.google.com/videoplay?docid=2402338379047332269&q=The+Sounds+sweden&hl=en I just had the audio xD

And this http://www.youtube.com/watch?v=9IAHR49Q0Oc -- I had never seen this one though Oo

the unforgiven
13-12-2006, 17:43
hehe great videos, thanks for sharing :rose:

Jesper is so cute hehe and I adore that "probably in Mexico ... really? huu no!" ROFL it's just so funny
I want them to come back un Europe and touring everywhere hehe
they will be in England in January, I have a good excuse to travel now *runs to UK*

the unforgiven
04-01-2007, 21:35
Joha84, I'm looking for teenage battlefield do you have it?
anyway, I miss you *hugs*

SalsaChick
10-01-2007, 02:55
Yeah Maja is one hott chick!! Glad she's bisexual ;)

the unforgiven
10-01-2007, 09:57
Yeah Maja is one hott chick!! Glad she's bisexual ;)
hehehe :p you seem to be very wise

I'm gonna see them for the second time in march :D awesomeness

the unforgiven
15-03-2007, 15:10
I've ripped the Berkeley demo from their myspace hehehe here's the link : Berkeley B side (http://www.sendspace.com/file/86k44w)

tainted_chick
19-03-2007, 21:41
OMG The Sounds - Painted By Numbers appeared in ep 11 of Season 4 The L Word :dead:

the unforgiven
20-03-2007, 06:15
OMG The Sounds - Painted By Numbers appeared in ep 11 of Season 4 The L Word :dead:
YAAAAY I haven't seen the whole episode yet ... I've stoped at this time hehe
I was ecstatic! it rocks my socks